Výťahový
motor ATM
Trojfázové asynchrónne výťahové motory sú
určené pre pohon výťahových strojov. Trojfázové asynchr.
motory s kotvou nakrátko radu ATM sú vyrábané v krytí IP 10 a IP 20,
s vlastným chladením IC 01 a s možnosťou dobudovania prídavných
chladení pre vyšší počet zopnutí. Konštrukčné diely sú
vyrobené zo sivej liatiny. Skriňa a veko svorkovnice sú z
hliníkovej zliatiny. Použitý izolačný materiál odpovedá triede
izolácie F. Základné vyhotovenie motora má svorkovnicu umiestnenú v
hornej časti s možnosťou jej natočenia o 180o.
Konštrukčné riešenie kostry dovoľuje umiestniť
svorkovnicu na bok, na pravú alebo ľavú stranu motora. Motory sa
vyznačujú nízkou hladinou hluku a mohutnosti kmitania. Montážne
rozmery odpovedajú norme IEC 60072-1
|
Výťahový
motor 2ATM
Trojfázové asynchrónne výťahové motory sú
určené pre pohon výťahových strojov.
|
Bezprevodovkový výťahový
pohon SLP 315
Výťahový pohon SLP je bezprevodovkový pohon,
ktorý sa skladá z pohonnej jednotky, brzdnej časti, trecieho
kolesa. Celý pohon je umiestnený na jednom hriadeli tak, že montážne
a upevňovacie časti sa navzájom prelínajú. Pohonnú
jednotku tvorí trojfázový synchrónny motor z permanentnými
magnetmi. Kostra motora je zároveň aj nosná konštrukcia celého
zariadenia. Na kostre pohonu sú montážne otvory pohonu a upevňovacie
miesta pre brzdy a lanové pridržiavače. V hornej časti
kostry je skriňa svorkovnice pre centrálne pripojenie všetkých
elektrických komponentov zúčastnených na funkcii a ochrane
pohonu. Brzdový systém tvoria dva nezávislé jednosmerné
elektromagnety s tlačnými pružinami. Núdzové odbrzdenie
elektromagnetov je možné pomocou záložného zdroja. Na požiadanie môžu
byť brzdy dodávané s ručným odbrzdením. Kontrolu
odbrzdenia vykonáva mikrospínač, ktorý môže slúžiť aj na
zmenu prídržného napájacieho napätia brzdy. Trecie koleso je liatinové
a podľa požiadaviek zákazníka môže byť modifikovaný
jeho priemer, počet a tvar lanových drážok. Výťahový
pohon je napájaný zo statického meniča kmitočtu, čím je
dosiahnutá plynulá regulácia otáčok v plnom rozsahu prevádzkových
rýchlostí čo zvyšuje komfort jazdy a presnosť
zastavenia. Vinutie motora je chránené zabudovanou tepelnou ochranou
|
Elektomagnetická
brzda ELB
Elektromagnetická brzda je určená pre
výťahové pohony novej generácie, kde sa brzdenie realizuje na strane
pohonu pri trecom kolese, alebo priamo na trecom kolese, ktoré má k tomuto
účelu vytvorenú treciu plochu. Brzda je konštruovaná ako jednosmerný
elektromagnet s tlačnými pružinami. Brzdná sila je prenášaná cez
kotvu elektromagnetu a brzdné obloženie na brzdové koleso. Núdzové
odbrzdenie elektromagnetov je možné realizovať dvoma spôsobmi, a to elektricky ( pri výpadku elektrickej energie záložným
zdrojom ), alebo mechanicky ( na požiadanie je brzda vybavená príslušným
mechanizmom s ramenom ). Kontrolu odbrzdenia vykonáva mikrospínač,
ktorý môže slúžiť aj na zmenu prídržného napájacieho napätia
brzdy. Elektromagnetické brzdy sú vyhotovené ako kľudové a preto sa
nepredpokladá opotrebenie brzdového obloženia.
|
Striedavý trakčný motor
ATR 200L-4
s kotvou nakrátko je určený pre pohon inovovaných
električiek typu T3 ako náhrada za sériový jednosmerný trakčný
motor TE 022 ( predtým TM 22/22x4 ). Preto má s týmto motorom rovnaké
všetky montážne rozmery. Motor je spojený prevodom s hnacími kolesami
podvozku električky a je napájaný z meniča frekvencie striedavým
napätím 3x400 V s frekvenciou 5 až 200 Hz. Použitý izolačný
systém odpovedá triede tepelnej odolnosti F. Údržba motora v prevádzke
spočíva iba v domazávaní ložiska.
|
Generátor SGT
Generátory typu SGT 215 - 12D a typu
SGT 215-12Y . Nahrádzajú pôvodné generátory typu 550605 a 5506206 v
plnom rozsahu elektrických a mechanických parametrov.
Generátory SGT 215-12D a typu SGT 215-12Y sú určené pre použitie
ako zdroj elektrického prúdu na železničných vagónoch. Jedná sa
o trojfázový synchrónny generátor s drápkovými pólmi, ktorý je poháňaný
prevodovkou upevnenou pomocou príruby na ložisku nápravy. Trojfázový
prúd vyrábaný za jazdy generátorom v súčinnosti s regulá-torom
sa po usmernení používa na napájanie elektrických spotrebičov a
na nabíjanie akumulátorov vozňa.
|
Výbehová výroba
|